Съборът на епископите на Украинската православна църква, състоял се в Свято-Успенската Киево-Печерска Лавра на 13 ноември 2018 г., като изслуша Блаженейшия Митрополит Киевски и на цяла Украйна Онуфрий за предизвикателствата, възникнали в последно време пред Украинската православна църква, постанови следното:
Иконата е символ на невидимото. Ако виждаме външното проявление на Христос или на Неговите светии, иконата следва да отразява също така и вътрешното състояние, тяхната святост. Дори светските образи олицетворяват някаква идея. Вземете, например, паметникът на Петър Велики в Петроград: той е върху изправен на задните си крака кон, като ездачът е в издигнато положение; това изразява колко много той повдига Русия в множество аспекти. Много други паметници са проявление на някаква идея. Ако това става в светското изкуство, то в още по-голяма степен това се отнася в религиозното изкуство, където се отразява възвишеното, небесното, духовното. Иконата не е портрет; портретът отразява единствено земния образ на човека, а иконата изобразява също така и вътрешното състояние. Понякога изображенията, показващи единствено външния вид, се различават едно от друго според разликата във времето.
На Велика събота Църквата възпоменава телесното погребение на Иисуса Христа и слизането Му в ада. По обичая на юдеите Йосиф и Никодим снели пречистото тяло Господне от кръста, обвили ги в пелени с благовония и го положили в нов каменен гроб в Йосифовата градина, която се намирала недалче от Голгота. При погребението на Иисуса присъствали много жени, които бяха последвали Иисуса от Галилея и Му служели; между тях били Мария Магдалина и Мария, майка на Иакова и Иосия, и майката на Зеведеевите синове.
Тропар, глас 8
Ти, Който в деветия час заради нас си вкусил смърт по плът, умъртви мъдруването на нашата плът, Христе Боже, и ни спаси!